maanantai 20. lokakuuta 2008

Vanhoja kirjoja ja uusia myssyjä

Netti on ollu pari päivää rikkipoikki..Dna tutkii tilannetta.. Mutta blogihiljaisuus ei oo johtunut vain siitä, vaan siitä että tää yritti taas lukea siihen viimeiseen tenttiin..Nyt luulisin ettei tarvitse enää introduction to the hebrew bibleä käydä tenttimässä, mutta vannomatta paras! Ku ei menny se edellinen tentti läpi, vaikka olisin kuvitellu että se menee..no, sitä sitten taas kuukauden päästä, tai ehkä kahden..jos sen kandin tekis tässä välissä.. Se opiskeluista, ku mulla on kauheesti kaikkea hienoa esiteltävää!
Tentin jälkeen menin sitten palauttamaan tenttikirjaa ja koska Sini ei ehtinyt puhumaan mun kanssa puhelimessa, mä eksyin antikvariaattiin! Juujuu, toisten syyksi vaan kaikki! ;D

Saalis:


Waldemar Bühlerin Suuret Askartelukirjat vuosilta 1959 ja 1962, Haalareista molla-maijaan vuodelta 1981. Viivi Merisalon Nauhoja ja suurin aarre: Yrjö Karilaksen Mieleni minun tekevi, Askartelun ja kokeilun, keräilyn ja retkeilyn sekä eri harrastusalojen pikku jättiläinen. Tämä siis vuodelta 1957. Eikä hinnat päätä huimanneet, 3-4euroa kappale!
Ihania, vanhoja askarteluoppaita! Varsinaisia mielipuolen näpertelyoppaita, just mulle ja appiukolle! Nyt mun täytyy vaan lisästä tonne toiveissa-listaan nauhantekovälineitä, käpyä ja mitä ne nyt oli.. ehkä appiukko osais mulle sellaset tehdä..?

Antikvariaattikokemuksestani villiintyneenä mun oli pakko päästä kirpputorille! En oo vuosiin käyny..joskus tuli käytyä useinkin, enkä oikeastaan vuosiin ostanut vaatteita uutena, mutta sitten mä sinkkuunnuin ja aloin törsäämään uusiin vaatteisiin! Ja se on vähän jäänyt tavaksi, ikävä kyllä..No, en mä mitenkään ihan hirveesti vaatteita osta, johtuiskohan siitä että että olen ruoviintunut?! Ihme sana.. Ja niinku tekstistä näkyy, unitilanne ei ole paratunut sitten viime näkemän! ;D

Mutta siis sunnuntaina raahasin tyttösen ja poikasen kanssani kirppikselle ja reissu oli oikein onnistunut! Poikanen nukkui kokoajan ja tyttönen sai viisi ilmapalloa kunnallisvaaliehdokkailta ja mä löysin ihania vanhoja käsityölehtiä ja retroliinan TÖRKEÄN halvalla, yhteensä 2e! Eevaneule vuodelta 1972 ja Virkkaus- ja neuletyöt vuodelta 1950:

Katsokaa nyt noita tyynyjä! Mun on varmaan pakko opetella ristipistoja tekemään..
Ja sit olis joskus hirmu kärsivällinen että jaksais ja niin hoikka että kehtais pitää jotain tällasta:

Tai tällasta:

Ja tämä olisi aivan mahtava tyttöselle:

Olen mä ehtinyt jotain käsitöitäkin tekemään, kortteja on tullut väkerrettyä:

Tuttavaperheen kolmannelle lapselle, ekalle pojalle tämä..sen kaveriksi pitäisi vielä tehdä junasukat..
Naapurit meni naimisiin, heile tämä..Kallat vähän arvelutti hääkortissa, mutta nykyään monella morsiammella ihan hääkimppuna kalloja..?
Ja kaveri täyttää pian kolmekymmentä, hälle tää..


Tarkotuksella oon tehnyt yksinkertaisia, koska yksinkertainen on kaunista:)
Nämä lähti Sinille synttärilahjaksi, puinen käsikoru on Tunisiasta tuliainen, kukka mun tekemä ja paketissa oli myös hama-helmistä tyttösen tekemä perhonen, jonka unohdin kuvata ja unohdin muuten laittaa pakettiinkin..se meni kirjeessä perästä:)

Tyttöselle valmistui tenttiin luvun ohessa polkasta myssy, lapaset ja säärystimet. Lanka meni kokonaan, myssyn malli omasta päästä.. Tyttösen kaverille tein vaalean punaisesta seiskaveikasta samanlaisen setin, ilman säärystimiä tosin, koska loppui lanka..

Mambosta yritin tehdä itselleni baskeria, mutta kävi niin ettei väri sopinut mulle ollenkaan, vaan näytin ihan ruumiilta! Onneksi kaverin päähän se passasi kuin tehty! Ohje uudesta novitan lehdestä.. Nyt on puikoilla dropsin alpakasta uutta myssyä itselle, vaikka tuntuu siltä ettei sekään sovi mulle..ehkä siitä tulee mummun joululahja! Vironvillasta tekeillä ollut hame meni purkuun, siitä syntynee jotain noilla retro ohjeilla! Ja aarrevaihtopaketti on kasassa, laitan postin vietäväksi sen tänään iltapäivällä! On ollut taas huippuhauskaa koota pakettia!

Ei kommentteja: